Quality Assurance - GreenCommerce.NET

Roadmap thema's uitgelicht: Quality Assurance

De routekaart voor 2022 is live! Na een aantal intensieve brainstormsessies zijn er 4 thema’s geformuleerd waar we met GreenCommerce speciaal op gaan focussen. Deze thema’s vormen de basis voor ontwikkelingen die in 2022 gemaakt worden / live gaan. Als gebruiker krijg je hierdoor niet alleen inzicht in de ontwikkelingen die zijn gedaan, maar krijg je ook een blik op toekomstige ontwikkelingen met de daarbij behorende periode.

Quality Assurance, ofwel kwaliteitsbewaking, is één van de hoofdthema’s op de agenda voor 2022. Het kunnen voldoen aan gestelde eisen rondom certificeringen en specifieke bron-informatie wordt steeds lastiger maar ook steeds belangrijker voor AGF bedrijven. De toenemende focus op voedselveiligheid en bijbehorende kwaliteitsprocessen zorgt ervoor dat er steeds meer informatie beschikbaar moet zijn; van producenten tot aan klanten.


Intern wordt er meer aandacht besteed aan certificeringen, mede door de eisen vanuit de markt maar ook om zichzelf te kunnen onderscheiden van de concurrentie. 


Binnen het thema Quality Assurance zijn diverse onderwerpen uit te lichten waar interessante raakvlakken voor GreenCommerce ontstaan. Doordat er verschillende kwaliteitsprincipes aanwezig zijn in GreenCommerce, moet het voor onze gebruikers eenvoudiger worden om zich te laten controleren / auditeren voor certificeringen als Global GAP, IFS, BRC, SkAL, PlanetProof, QC, etc. 


Via de roadmap pagina worden de toekomstige ontwikkelingen uitgelicht. Een greep uit deze onderwerpen betreft:

  • Beheersing van leveranciers-certificeringen.  
  • Beheersing van klanteisen op het gebied van certificeringen én producenten (GGN, growers) 
  • Inzicht in MRL’s, residu analyses, kwalitatieve aspecten van partijen en voorraad. 
  • Uitgebreidere wensen op het gebied van kwaliteitscontroles tijdens fysieke inspecties van producten (bijv. herkeur)
  • Gestructureerde aanwezigheid van controleprocessen voor ingaande - en uitgaande goederenstromen.
  • Structuur en afhandeling van klachten van klanten en richting leveranciers. 
  • Integreren van kwalitatieve keurgegevens van leveranciers/producenten/… in de eigen bedrijfsprocessen. 

Ga naar de roadmap pagina voor regelmatige updates rondom dit thema.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden