AGF Direct - GreenCommerce.NET

AGF Direct

AGF Direct kan naadloos inspelen op de behoefte van klanten dankzij GreenCommerce

AGF Direct is een verkooporganisatie gevestigd in Zwaagdijk, met een marktgebied gefocust op de Benelux. Zij hebben een aantal vaste telers aangesloten welke o.a. witlof, bloemkool en broccoli voor hen produceren. Al jaren werkt AGF Direct naar tevredenheid met het softwarepakket GreenCommerce. Daarbij maken zij gebruik van de gekoppelde teler-applicatie GreenXchange, het WMS ELMO en kunnen zij data dashboards en rapportages samenstellen via het Datawarehouse pakket. 

AGF Direct ziet zichzelf als een service provider. Ze exporteren zelf geen producten, maar maken gebruik van diverse expertises in de AGF-keten. Met een compact team van 6 man kunnen zij flexibel te werk gaan en onderscheiden zij zich van de markt door hun specifieke marktkennis, een eigen B2B-merk ‘Growers Glory’ en goede service. Deze flexibiliteit is mede te danken aan GreenCommerce: “Een aantal jaar geleden hebben wij verschillende pakketten vergeleken en ik heb toen gekozen voor GreenCommerce. Dat is de beste keuze die ik heb gemaakt. Tot op de dag van vandaag, zeer tevreden met een echt ‘handelspakket’. Het pakket is overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk.” aldus Dennis van Tricht, commercieel medewerker bij AGF Direct.

Sneller schakelen door ELMO
AGF Direct heeft een gedeelde loods tot haar beschikking waar zij met het gekoppelde WMS ELMO draaien. Dennis van Tricht vertelt erg blij te zijn met ELMO. “Om voorop te blijven, zijn we bezig om ons bedrijf volledig te automatiseren, met ELMO zijn we hierin weer een stap verder. Vanaf minuut één zagen we gelijk de meerwaarde. Bij wijzigingen kunnen we sneller schakelen, want wanneer orders bijvoorbeeld last minute worden aangepast, is dit nu in de loods voor onze orderpickers direct zichtbaar. Voorheen stonden orders op 20 blaadjes en momenteel staan alle orders in één digitaal overzicht. Hiermee is de papierwinkel volledig verdwenen en hoeven we ook niet meer 30 keer per dag de trap op en af.’’ In een middag kregen de medewerkers uitleg en hierbij waren de reacties positief, het werd snel opgepakt, waardoor het omschakelen gemakkelijk verliep. “Al met al kunnen we sneller en flexibeler werken en de tijd die hierdoor over is, nuttiger besteden. We zijn erg tevreden en ik zou het product dan ook 100% aanraden aan andere AGF-bedrijven’’, aldus Dennis.

Alle teelt-communicatie loopt via GreenXchange
AGF Direct maakt gebruik van de teler-applicatie GreenXchange waardoor de koppeling richting telers erg makkelijk en snel is. Zij kunnen via GreenCommerce aangemaakte SSCC-labels, de CMR en afleverbonnen direct beschikbaar stellen voor de telers die werken met GreenXchange. Orders incl. de juiste labels en documenten kunnen zo direct bij teeltlocaties verwerkt worden. Dennis van Tricht vertelt veel baat te hebben bij deze ontwikkeling: “We krijgen meer overzicht en hebben veel minder handelingen, omdat alle communicatie via GreenXchange loopt.” De benodigde labels en bonnen kunnen met één druk op de knop vanuit GreenCommerce voor de telers beschikbaar gemaakt worden. Bij de teler komt in zijn GreenXchange automatisch een knop tevoorschijn waar direct de juiste afleverbon, CMR en SSCC-labels terug te vinden zijn. Hier kan de teler zelf de benodigde documenten printen en aan de zending meegeven. De telefoon of mailbox is tijdens dit proces niet meer nodig. “De teler heeft direct alle informatie beschikbaar, zonder dat wij constant heen en weer moeten bellen over de juiste bonnen en labels. Dit bespaart ons en de teler veel tijd.”

Ook werkt een aangesloten vollegrondsteler van AGF Direct met de push-notificaties van GreenXchange. Omdat zijn werkplaats op het land is, zit hij niet de hele dag achter zijn PC. Om deze reden heeft GreenXchange push-notificaties geïntroduceerd waarbij er direct een melding tevoorschijn komt in het mobiele scherm van de teler, wanneer dit bijvoorbeeld een nieuwe of gewijzigde bestelling betreft. Hierdoor heeft de teler altijd real-time informatie beschikbaar, zo ook op het land.

Eigen B2B-merk: Growers Glory
AGF Direct verkoopt hun oer-Hollandse producten ook onder hun eigen merk, Growers Glory. Door één identiteit te creëren stralen zij hoge kwaliteit, milieubewuste teelt en verantwoordelijkheid uit.

Datawarehouse pakket
Met behulp van de juiste data i.c.m. het Datawarehouse pakket kan AGF Direct naadloos inspelen op de behoefte van klanten. Om ervoor te zorgen dat Business Intelligence (BI) tools gebruik kunnen maken van de data uit GreenCommerce, wordt er bij AGF Direct op een aparte omgeving gewerkt die hier speciaal voor is geoptimaliseerd. “IT systemen zijn voor ons heel belangrijk en dat willen we ook want daardoor kunnen we het wel op deze manier vol blijven houden. Daarom zou ik ook niet zonder GreenCommerce willen werken.”

Meer cases

Martijn van Andel

Meer uit je processen halen?

Ik help je graag verder!

Neem contact op

GreenCommerce maakt gebruik van analytische cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren, om uw voorkeuren te onthouden en om informatie te kunnen geven waardoor de website kan worden verbeterd.


Door op akkoord te klikken, geeft u toestemming om Cookies te gebruiken.

 Klik hier 

voor meer informatie.

Ja, ik ga akkoord