GreenCommerce Roadmap voor 2023 is bekend - GreenCommerce.NET

Roadmap voor 2023: de thema's zijn bekend

De roadmap met de bijbehorende thema's voor 2023 is bekend. Ieder kwartaal staat in het teken van één of meerdere thema's, waarin ontwikkelingen zullen worden gedaan ten behoeve van dat onderwerp. Houd deze pagina regelmatig in de gaten; deze wordt namelijk verder aangevuld naarmate het jaar vordert. Via het informatie-icoontje kun je de verschillende ontwikkelingen zien die gepland staan voor die periode.

De thema's voor 2023 zijn:

Bekijk de roadmap op desktop in plaats van mobiel of tablet

Q1 Huidig
Q2
Q3
Q4
Gestuurd keuren / herkeuren

Er volgen uitbreidingen om het proces van herkeuren vorm te geven binnen de QC App. Ook zullen er specifiekere herkeur instellingen gemaakt worden o.b.v. het soort product. Verder wordt de weg vrijgemaakt voor dienstverleners om resultaten te delen met opdrachtgevers.

Keuren op externe locaties

Om externe partners en/of locaties te ondersteunen bij het keurproces zullen er mogelijkheden worden gecreëerd om in het systeem van de handelspartij te kunnen keuren.

Supply Chain Dashboarding

Er zal een onderzoek gestart worden m.b.t. het visualiseren van de status van logistieke- en ketenprocessen op één overzichtelijke plek. Daarnaast zal er gekeken worden of er bestaande externe tools aanwezig zijn en hoe we daarop kunnen aansluiten.

GreenXchange Light

Middels een onderzoek willen we ons verdiepen in de markt van externe leveranciers / telers / locaties en welke kansen er bestaan voor GreenXchange naast de huidige doelgroep van aangesloten telers.

Integreren sector standaarden

Er wordt een onderzoek uitgevoerd naar de mogelijkheden om sectorstandaarden te integreren binnen GreenCommerce en GreenXchange. Hierbij zal contact gezocht worden met partijen zoals GS1 en Global G.A.P.

Forecasting en planning

Er zal worden onderzocht of er een structurele oplossing gemaakt kan worden om o.b.v. prognoses en verwachte verkopen de productaanvoer tegenover de verkopen te zetten (sales & operations planning).

Production App

Lancering van de Production App n.a.v. diverse pilots. Uitbreidingen o.h.g.v. planning en arbeidsregistratie bieden nieuwe mogelijkheden voor verpakkers. Het is ons streven om de papieren werkbonnen volledig te digitaliseren binnen de App. 

QC App - Keurrapporten delen

De samenwerking van spelers in de keten zal verder worden gedigitaliseerd d.m.v. de mogelijkheid om keurrapporten met elkaar uit te wisselen.

Online service portal

De eerste versie van een service portal zal worden opgeleverd met de focus op dienstverleners. Via een online kanaal gaan zij kunnen samenwerken met opdrachtgevers over belangrijke logistieke processen.

Connectiviteit - Tooling Intern

Via uitbreidingen in bestaande tools willen we repeterende handelingen automatiseren. Denk hierbij aan het importeren van orders, wijzigingen en andere interne handelingen

Connectiviteit
Tooling Intern

Via uitbreidingen in bestaande tools willen we repeterende handelingen automatiseren. Denk hierbij aan het importeren van orders, wijzigingen en andere interne handelingen

Warehouse Informatievoorziening

Krijg in één oogopslag real-time inzicht in de status van verschillende logistieke activiteiten d.m.v. digitale displays op de werkvloer. Denk hierbij aan informatie over bijv. pickvoortgang voor verladingen, dockplanning, productiestatus en celbezetting.

Taakgestuurd werken

Door een taakgestuurde oplossing te maken voor het orderpicken willen we meer efficiëntie toepassen in warehouses. Er zal met het orderpicken voor productie gestart worden met als doel dit toekomstig breder in te zetten.

Transport App

De ontwikkelingen van een gloednieuwe GreenCommerce App staan in de startblokken. De App focust op het organiseren van ingaand transport met eigen chauffeurs en het eenvoudig orderpicken op basis van partijregistratie.

  • Quality Assurance & Compliancy
  • Supply Chain Management
  • Service Providers
  • Infrastructuur & Techniek
.
Q1
Quality Assurance & Compliancy

Er volgen uitbreidingen om het proces van herkeuren vorm te geven binnen de QC App. Ook zullen er specifiekere herkeur instellingen gemaakt worden o.b.v. het soort product. Verder wordt de weg vrijgemaakt voor dienstverleners om resultaten te delen met opdrachtgevers.

Supply Chain Management

Er zal een onderzoek gestart worden m.b.t. het visualiseren van de status van logistieke- en ketenprocessen op één overzichtelijke plek. Daarnaast zal er gekeken worden of er bestaande externe tools aanwezig zijn en hoe we daarop kunnen aansluiten.

Service Providers

Lancering van de Production App n.a.v. diverse pilots. Uitbreidingen o.h.g.v. planning en arbeidsregistratie bieden nieuwe mogelijkheden voor verpakkers. Het is ons streven om de papieren werkbonnen volledig te digitaliseren binnen de App.

De samenwerking van spelers in de keten zal verder worden gedigitaliseerd d.m.v. de mogelijkheid om keurrapporten met elkaar uit te wisselen.

Infrastructuur & Techniek

Krijg in één oogopslag real-time inzicht in de status van verschillende logistieke activiteiten d.m.v. digitale displays op de werkvloer. Denk hierbij aan informatie over bijv. pickvoortgang voor verladingen, dockplanning, productiestatus en celbezetting.

De ontwikkelingen van een gloednieuwe GreenCommerce App staan in de startblokken. De App focust op het organiseren van ingaand transport met eigen chauffeurs en het eenvoudig orderpicken op basis van partijregistratie.

Q2
Quality Assurance & Compliancy

Om externe partners en/of locaties te ondersteunen bij het keurproces zullen er mogelijkheden worden gecreëerd om in het systeem van de handelspartij te kunnen keuren.

Supply Chain Management

Middels een onderzoek willen we ons verdiepen in de markt van externe leveranciers / telers / locaties en welke kansen er bestaan voor GreenXchange naast de huidige doelgroep van aangesloten telers.

Service Providers

De eerste versie van een service portal zal worden opgeleverd met de focus op dienstverleners. Via een online kanaal gaan zij kunnen samenwerken met opdrachtgevers over belangrijke logistieke processen.

Infrastructuur & Techniek

Via uitbreidingen in bestaande tools willen we repeterende handelingen automatiseren. Denk hierbij aan het importeren van orders, wijzigingen en andere interne handelingen

Krijg in één oogopslag real-time inzicht in de status van verschillende logistieke activiteiten d.m.v. digitale displays op de werkvloer. Denk hierbij aan informatie over bijv. pickvoortgang voor verladingen, dockplanning, productiestatus en celbezetting.

Q3
Supply Chain Management

Er wordt een onderzoek uitgevoerd naar de mogelijkheden om sectorstandaarden te integreren binnen GreenCommerce en GreenXchange. Hierbij zal contact gezocht worden met partijen zoals GS1 en Global G.A.P.

Service Providers

De eerste versie van een service portal zal worden opgeleverd met de focus op dienstverleners. Via een online kanaal gaan zij kunnen samenwerken met opdrachtgevers over belangrijke logistieke processen.

Infrastructuur & Techniek

Via uitbreidingen in bestaande tools willen we repeterende handelingen automatiseren. Denk hierbij aan het importeren van orders, wijzigingen en andere interne handelingen

Door een taakgestuurde oplossing te maken voor het orderpicken willen we meer efficiëntie toepassen in warehouses. Er zal met het orderpicken voor productie gestart worden met als doel dit toekomstig breder in te zetten.

Q4
Supply Chain Management

Er zal worden onderzocht of er een structurele oplossing gemaakt kan worden om o.b.v. prognoses en verwachte verkopen de productaanvoer tegenover de verkopen te zetten (sales & operations planning).

Infrastructuur & Techniek

Door een taakgestuurde oplossing te maken voor het orderpicken willen we meer efficiëntie toepassen in warehouses. Er zal met het orderpicken voor productie gestart worden met als doel dit toekomstig breder in te zetten.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden