Ontdek hier de ontwikkelingen van AGF software GreenCommerce | Pepper - GreenCommerce.NET

Andere releases

De vierde en laatste kwartaalrelease van 2020 is de Pepper versie. De Pepper release is tevens een verplichte release. In deze versie zijn er ontwikkelingen gedaan waarbij het mogelijk is gemaakt om bij het afmelden van pallets op een buitenlocatie, nu meerdere pallets tegelijkertijd af te melden. Daarbij kun je vanaf deze versie retouren aanmaken tot op de datum van de correctie order. Lees hieronder alle release notes:

Filter

Als een verlaadplanning werd aangemaakt, kwam in het interne opmerking de tekst ‘Automatisch ingepland’ te staan. Deze tekst is verplaatst naar de algemene logmelding, zodat het interne opmerkingen-veld leeg blijft.

Om te voorzien in de extra wensen op het gebied van bevestigingen, is er een los systeemdocument toegevoegd met als doel een verkooporder te bevestigen. De functionaliteit om het systeemdocument te gebruiken zit in zowel het verkooporders-scherm als in het verkooporder-scherm verwerkt.

In Greencommerce zit de mogelijkheid om verkooporderregels automatisch in te plannen voor verladen. Deze functie werkte echter niet met geïmporteerde (EDI) orders. Door een technische aanpassing in de manier waarop dit inplannen gebeurt, wordt voortaan de verkooporderregel altijd ingepland voor verladen. Werk je nog niet met het automatisch inplannen maar heb je daar wel interesse in? Benader support@jem-id.nl en we zetten het direct voor je aan!

Als je als gebruiker beschikt over de nieuwe taak ‘OpdrachtVolledigAfmelden’, kan je bij een opdracht die wordt uitgevoerd op een buitenlocatie, bij het afmelden van pallets meerdere pallets tegelijkertijd afmelden. Het veld ‘Aantal pallets’ was voorheen niet aanpasbaar, maar is onder deze voorwaarde alsnog beschikbaar geworden.

Er is een nieuwe systeemdocument ‘Inkooporderspecificatie’ toegevoegd, die als ieder ander systeemdocument functioneert. Daarbij is het mogelijk om in de lijst van inkooporders of in een inkooporder de inkooporderspecificatie in te zien, printen of mailen.

Let op! Als er gebruik wordt gemaakt van sneltoetsen dan is er voor commissie inkooporders wat veranderd. Voorheen zat het accountsale document onder de 3. Omdat dit document alleen voor commissie inkooporders geldt zou de inkooporderspecificatie soms onder de 3 en soms onder de 4 komen. Om hetzelfde document altijd onder hetzelfde nummer te hebben is de inkooporderspecificatie onder de 3 gezet.

Voor het mailen van de inkooporderspecificatie kan gebruik gemaakt worden van een e-mailtemplate. De e-mailtemplate ‘Inkooporder specificatie’ kan hiervoor gebruikt worden. Dit e-mailtemplate bestond al in het systeem en werd voorheen gebruikt voor een koppeling die niet langer in gebruik is.

Als een transportopdracht meerdere laadlocaties heeft, dan worden deze onderin het transportopdrachten scherm als transportopdracht-locaties weergegeven. Paste je daar de laadtijd aan voor deze locatie, dan werd deze opgeslagen en niet meer gewijzigd op het moment dat je de laadtijd van de transportopdracht zelf wijzigde.
Als dit nu het geval is, wordt er een pop-up getoond, met de vraag of de laadtijden ook aangepast moeten worden voor de verschillende locaties.

Als een orderregel via een EDI bericht werd aangemaakt, kreeg deze regel direct een slotje mee zodat het artikel alleen aangepast kon worden naar een artikel met dezelfde EAN-code. Deze beperking is vanaf de Pepper versie uitgezet, zodat het artikel gewoon aangepast kan worden.

Bij het opslaan van artikel-, element-, en dienstvertalingen zal de mijlpaal artikel-, element- en dienstgewijzigd nog maar één keer afgaan in plaats van bij iedere individuele wijziging.

Voorheen was het alleen mogelijk om een retour aan te maken vanaf de huidige datum. Omdat het vaak om een administratieve handeling gaat, is het mogelijk gemaakt om retouren aan te maken tot op de datum van de correctie order.

Bij het bewerken van meerdere inkooporderregels is het nu mogelijk om de beginlocatie in te geven. Net als de andere gegevens in dit formulier wordt de beginlocatie van de inkooporderregels alleen aangepast als er een beginlocatie is ingegeven. Als de beginlocatie wordt aangepast terwijl de inkooporderregel al is ingepland voor transport, dan zal de bijhorende transportopdracht de status ‘gewijzigd’ krijgen.

Inboxberichten kunnen automatisch worden verwerkt, waarbij er rekening wordt gehouden met zaken zoals onderhoudbaarheid en flexibiliteit. De eerste berichten die automatisch kunnen worden verwerkt zijn het order-bericht (tot bestelling) en het uitslagbevestigings-bericht (tot verlading)

In het scherm om een inkoopfactuur af te letteren hebben 3 wijzigingen plaatsgevonden:
1. Bij een selectie van de kostenregels wordt er nu een totaal van de selectie getoond. Dit totaal wordt berekend aan de hand van de selectie op het tabblad dat actief is. Alleen de selectie van het actieve tabblad wordt ook gebruikt om de geselecteerde inkoopfactuurregel af te letteren.
2. Het is nu mogelijk om direct bijbehorende inkooporderregels en kostenposten bij de inkoopfactuurregels te zien. Dit gebeurt door naar de referentie en regelreferentie van de inkoopfactuurregels te kijken. Als toch andere inkooporderregels of kostenposten geselecteerd moeten worden, dan kan dit uitgezet worden door het vinkje ‘Alleen relevante kosten’ uit te zetten in het zoek- en filterinstellingen panel.
3. In de lijst met af te letteren inkoopfactuurregels is een nieuwe kolom beschikbaar: “Waarde aanwezig”. De kolom geeft het bedrag aan inkooporderregels of kostenposten dat automatisch gekoppeld kan worden aan de inkoopfactuurregel. Dus de kosten die worden gekoppeld aan de inkoopfactuurregel bij het automatisch matchen.

Binnen het order importeren scherm zijn twee nieuwe kolommen beschikbaar: “ArtikelCodesAlsTekst” en “ArtikelNamenAlsTekst”. Hierin staat het aantal per artikel code of naam van wat er besteld is. Dit is het totaal van alle artikelen in alle orders die in het bestand staan. Als een artikel nog niet goed gekoppeld is wordt er voor de code “Onb.” weergegeven en voor de naam “Onbekend”.

Een dienstregistratie is nu altijd vrij te bewerken. Hiervoor is een vinkje ‘Handmatig’ gemaakt. Als het vinkje aan staat, kunnen het aantal, het aantal eenheden en de prijs handmatig ingegeven worden. De dienstregistratie zal bij wijzigingen van de registratiebron (VerkoopOrder, Opdracht, ..) of verder in het proces ook niet herberekend worden.

Er is een uitbreiding gemaakt in het formulier waarbij kostenposten vanuit een inkoopfactuur kunnen worden toegevoegd. Er is gebruik gemaakt van de bestaande filters (periode + relatie) om opdrachten en partij te kunnen opzoeken.

In het oude en nieuwe fustvoorraad scherm is een nieuwe knop toegevoegd: ‘Standaard sublocatie wijzigen’. Middels deze knop kan de standaard sublocatie van een element gewijzigd worden, zonder dat de gebruiker hiervoor rechten nodig heeft om stamgegevens te kunnen bewerken. De nieuwe knop is alleen zichtbaar als de gebruiker de taak ‘Element sublocatie bewerken’ heeft.

Bij opdrachten die ontstaan door een actie op een andere opdracht, wordt nu de originele opdracht opgeslagen in het veld “OrigineleOpdracht”. Ook wordt er bijgehouden op welke wijze deze twee opdrachten met elkaar te maken hebben. Dit is een van de volgende mogelijkheden: Kopieren = 1, Splitsen = 2, Herklasseren = 3, RestOpdracht = 4.

Er zijn geen release notes met dit label gevonden.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden