In gesprek met Michelle over AGF dienstverleners - GreenCommerce

Sessies om samenwerking met dienstverleners verder te versterken

Gepost door  Jill van der Knaap   op  13 april 2023

In de AGF sector nemen partijen die dienstverlenende activiteiten uitvoeren steeds meer toe. Deze dienstverleners kunnen verschillende activiteiten uitvoeren, zoals het om- en verpakken, rijpen, opslaan of koelen van producten. Ook binnen de klantenkring van GreenCommerce spelen dienstverleners een toenemende rol. In dit gesprek met Michelle Vijverberg, Product Specialist bij jem-id, hebben we het over de uitdagingen en kansen voor deze dienstverleners en hoe we bij GreenCommerce hiermee omgaan.

“Vorig jaar hebben we uitbreidingen ontwikkeld voor dienstverleners op het gebied van dossieropbouw en ter ondersteuning van de facturatie. Dit was een belangrijk onderdeel van de roadmap van 2022.” begint Michelle. “Met deze ontwikkelingen is een basis neergezet om meer inzicht te bieden in de activiteiten die zij uitvoeren. Maar om een goede oplossing neer te zetten die meerdere werkwijzen ondersteunt, misten we informatie uit eerste hand.”

Door in gesprek te gaan met dienstverleners uit eigen klantenkring én daarbuiten, kon er een duidelijk beeld geschetst worden van de huidige uitdagingen van dienstverleners. Michelle vervolgt: “Dat was belangrijk om de rode draad te kunnen bepalen. Uiteindelijk willen we een oplossing maken die voor zoveel mogelijk dienstverleners een uitkomst kan bieden."

De afgelopen periode zijn er meerdere afspraken geweest waarbij dienstverleners hun ervaringen met elkaar hebben kunnen delen. “Wij hebben onze visie kunnen delen en aangegeven welke ontwikkelingen reeds zijn gemaakt. Door deze vroeg in het proces te toetsen bij de doelgroep, zijn we erachter gekomen dat we de goede richting aan het inslaan zijn. Echter zijn er ook veel uitzonderingen waar we iets mee moeten. De basis staat, maar er is nog meer winst te halen. Door deze nieuwe inzichten staan we dus nog voor een aantal keuzes.”

De huidige ontwikkelingen hebben betrekking op het opbouwen van een dossier waarin diensten eenvoudiger kunnen worden gedocumenteerd. Dit dossier wordt standaard aangemaakt bij een inkooporder, waarmee partijen van opdrachtgevers gebundeld verwerkt kunnen worden. “Het nieuwe dienst-template biedt meer inzicht in de verschillende activiteiten die voor een opdrachtgever zijn uitgevoerd, zoals kwaliteitskeuringen, rijpen of het binnenmelden van goederen. Hierbij heb je overzichtelijk een groepje diensten bij elkaar op één plek. Buiten dat het de invoer vereenvoudigt, kun je ook meerdere diensten tegelijk aan een inkooporder toevoegen. Tijdens zo’n gesprek komen verschillende kansen meer naar voren waar wij eerst niet bij stil hadden gestaan. Zo zie je dat door samen te werken mooie invalshoeken gevonden worden die anders langs ons heen waren gegaan.” sluit Michelle af.

Heb je interesse in meer informatie of heb je vragen over bovenstaand gesprek? Neem dan contact met ons op via:
info@greencommerce.nl
0174 - 642 622

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste alle updates over GreenCommerce.

Aanmelden